Ιουλίου 26, 2024

Η PepsiCo Ευρώπης και η Yara συνεργάζονται για τη μείωση του άνθρακα στην παραγωγή τροφίμων

16 Ιουλίου 2024, Βρυξέλλες – Όσλο: H PepsiCo Ευρώπης και η Yara ανακοίνωσαν σήμερα μια μα-κρόπνοη συνεργασία στην Ευρώπη με σκοπό να παρέχουν στους παραγωγούς προγράμματα θρέ-ψης για την ενίσχυση της απανθρακοποίησης στην αλυσίδα αξίας των τροφίμων.
Yara & PepsiCo
Yara & PepsiCo

Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας, η οποία εκτείνεται σε πολλές χώρες, οι συμμετέχοντες παραγωγοί από την PepsiCo Ευρώπης θα εφοδιαστούν με τα καλύτερα προϊόντα θρέψης καλλιεργειών, αγρονομικές συμβουλές, καθώς και ψηφιακά εργαλεία γεωργίας ακριβείας. Αυτό θα βοηθήσει τους παραγωγούς στη βελτίωση του δείκτη αποδοτικότητας των θρεπτικών στοιχείων (NUE) , την ενίσχυση των αποδόσεων και τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα των καλλιεργειών. Η Yara, η παγκόσμια εταιρεία ηγέτης στον τομέα της θρέψης των καλλιεργειών, θα παρέχει στην PepsiCo όλα τα απαραίτητα προϊόντα και τις υπηρεσίες.

Η Yara, θα παραδίδει έως και 165.000 τόνους λιπάσματος ετησίως στην PepsiCo, καλύπτοντας έως και το 25% των αναγκών των καλλιεργειών σε λίπασμα στην Ευρώπη έως το 2030. Αυτά τα λιπάσματα θα είναι κυρίως λιπάσματα Yara Climate Choice, τα οποία συμπεριλαμβάνουν λιπάσματα χαμηλού αποτυπώματος άνθρακα, παραγόμενα είτε από ανανεώσιμη αμμωνίας (Herøya, Norway) είτε από αμμωνία χαμηλών εκπομπών άνθρακα μέσω δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS), το οποίο είναι υπό κατασκευή στο εργοστάσιο της Yara στο Sluiskil. Το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων θα περιλαμβάνει επίσης τα  υψηλής ποιότητας νιτρικά λιπάσματα της Yara, τα οποία παράγονται με τη χρήση φυσικού αερίου και έχουν αποτύπωμα άνθρακα περίπου 50% χαμηλότερο από τα περισσότερα λιπάσματα που παράγονται εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, χάρη στην χρήση της τεχνολογίας καταλύτη κατά την παρασκευή τους. Στόχος της συνεργασίας αυτής είναι η αναβάθμιση των λιπασμάτων Yara Climate Choice με την πάροδο του χρόνου, καθώς η παραγωγή κλιμακώνεται και οι  τεχνολογίες εξελίσσονται, ώστε όλη η ποσότητα των 165.000 τόνων να προέρχεται από λιπάσματα Yara Climate Choice έως το 2030.  

Η συνεργασία αυτή υπογραμμίζει την κοινή δέσμευση των εταιρειών για τη δημιουργία ενός βιώσιμου συστήματος παραγωγής τροφίμων, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναφορικά με την κλιματική αλλαγή. Παράλληλα, θα υποστηρίξει τους αγρότες λόγω του κόστους μετάβασης,  διασφαλίζοντας του ς ότι το επίπεδο διαβίωσής τους δεν θα επηρεαστούν αρνητικά. 

«Η συνεργασία με τη Yara ευθυγραμμίζεται με το κεντρικό στοιχείο του μετασχηματισμού μας, γνωστό ως PepsiCo Positive (pep+) και θα είναι ζωτικής σημασίας, καθώς μεταβαίνουμε προς το net zero (μηδενικές καθαρές εκπομπές) του συστήματος παραγωγής τροφίμων του μέλλοντος. Η στόχευση των εκπομπών του Scope 3 είναι ζωτικής σημασίας στην pep+ ατζέντα μας, αλλά μπορεί να αποτελέσει  έναν από τους πιο δύσκολους τομείς για άμεση επιρροή. Παρέχοντας στους αγρότες λιπάσματα με χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα και στηρίζοντας τους στη βελτίωση της θρέψης των καλλιεργειών, θα μπορέσουμε να κάνουμε ένα βήμα μπροστά για να επιτύχουμε ένα μηδενικές καθαρές εκπομπές (net zero) έως το 2040,» τόνισε η Archana Jagannathan, Chief Sustainability Officer στην PepsiCo Europe. 

Η συνεργασία αυτή είναι, επίσης, σύμφωνη με την αποστολή της Yara να θρέψει υπεύθυνα τον παγκόσμιο πληθυσμό και να προστατεύσει τον πλανήτη. 

«Για να αναπτύξουμε ένα διατροφικό μέλλον με θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και να μετασχηματίσουμε το σύστημα παραγωγής τροφίμων, πρέπει να συνεργαστούμε με όλη την αλυσίδα αξίας τροφίμων. Είμαστε ενθουσιασμένοι που συνεργαζόμαστε με τους πρωτοπόρους της αγοράς, την PepsiCo, που θα μας βοηθήσουν να κάνουμε αυτό το στόχο πραγματικότητα. Η απανθρακοποίησητης παραγωγής τροφίμων θα είναι ζωτικής σημασίας για την  υλοποίηση της Συμφωνίας του Παρισίου – και οι αγρότες θα παίξουν πολύ σημαντικό ρόλο για τη επίτευξή της» τόνισε η Mónica Andrés Enríquez, Executive Vice President για τη Yara Ευρώπης.  

Η συνεργασία, η οποία θα βοηθήσει στην υιοθέτηση πρακτικών αναγεννητικής γεωργίας, θα συμπεριλαμβάνει περίπου 1.000 φάρμες, που θα καλύπτουν περίπου 128.000 στρέμματα σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ηνωμένο Βασίλειο. Οι προσπάθειες αρχικά θα εστιάσουν στην καλλιέργεια πατάτας, που αποτελεί βασική καλλιέργεια για την PepsiCo και στη συνέχεια θα επεκταθεί και σε άλλες καλλιέργειες, όπως η βρώμη και το καλαμπόκι.

Τα λιπάσματα είναι η μεγαλύτερη ευκαιρία για τη μείωση των εκπομπών, καθώς η παραγωγή τους και οι εκπομπές στο χωράφι αντιπροσωπεύουν το ήμισυ του μέσου αποτυπώματος άνθρακα στις πατάτες για την PepsiCο στην Ευρώπη. *

Η συνεργασία αυτή θα κλιμακώσει περαιτέρω τις πρακτικές βιώσιμης διαχείρισης θρεπτικών στοιχείων για όλες τις ομάδες παραγωγών της PepsiCo. Αυτό περιλαμβάνει τη συλλογή και παρακολούθηση δεδομένων των καλλιεργειών και του εδάφους για όλη την καλλιεργητική περίοδο, χρησιμοποιώντας εργαλεία της PepsiCo όπως το CropTrak και το ML Analytics και συμπληρώνεται με τα ψηφικαά εργαλεία της Yara, όπως ψηφιακές εικόνες από δορυφόρο μέσω της πλατφόρμας AtFarm και Αναλυτικών υπηρεσιών MegaLab.     

*Το 29% σχετίζεται με τις εκπομπές που σχετίζονται με την παραγωγή λιπασμάτων και το 25% με τις εκπομπές των λιπασμάτων στο χωράφι. Η συνεργασία αυτή θα βοηθήσει στη μείωση κατά 24 ποσοστιαίες μονάδες της παραγωγής εκπομπών και τη μείωση κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες των εκπομπών αερίου στο χωράφι, διατηρώντας ταυτοχρόνως την ποιότητα και την απόδοση των καλλιεργειών. 

Στοιχεία Επικοινωνίας της PepsiCo: 
Felix Zadek-Ewing 
pepsicoeurope@headlandconsultancy.com 
0 (+44) 7725 580 928 

Στοιχεία Επικοινωνίας της Yara: 
Annalisa Canova 
annalisa.canova@yara.com 
+32 477653309 

 

Σχετικά με την PepsiCo 

Τα προϊόντα της PepsiCo τα απολαμβάνουν οι καταναλωτές περισσότερες από 1 δισεκατομμύριο φορές την ημέρα και σε περισσότερες από 200 χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο. Η PepsiCo κατέγραψε περισσότερα από 91 δις. $ καθαρό κέρδος το 2023, τα οποία προέρχονται από ένα ολοκληρωμένο χαρτοφυλάκιο ροφημάτων και τροφίμων που περιλαμβάνει Lay’s, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker και SodaStream. Το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της PepsiCo περιλαμβάνει εύρος τροφίμων και ροφημάτων, συμπεριλαμβανομένων πολλών εμβληματικών εμπορικών σημάτων που το κάθε ένα από αυτά αποφέρει ξεχωριστά περισσότερα από 1 δις. $ σε εκτιμώμενες ετήσιες λιανικές πωλήσεις. 

Καθοδηγώντας την PepsiCo το όραμά μας είναι να είμαστε ο παγκόσμιος ηγέτης ποτών και συμβατικών τροφίμων  κερδίζοντας με το pep+ (PepsiCo Positive). Το pep+ είναι ο στρατηγικός μας μετασχηματισμός που βάζει τη βιωσιμότητα και το ανθρώπινο κεφάλαιο στο επίκεντρο του τρόπου με τον οποίο θα δημιουργήσουμε αξία και θα αναπτυχθούμε σε παγκόσμιο επίπεδο, εμπνέοντας θετικά τους ανθρώπους και τον πλανήτη. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την ιστοσελίδα  www.pepsico.com και ακολουθήστε μας στο X (Twitter), Instagram, Facebook και το LinkedIn @PepsiCo.  

 

Σχετικά με τη Yara

Αποστολή της Yara είναι να θρέψει υπεύθυνα τον παγκόσμιο πληθυσμό και παράλληλα να συμβάλλει στην προστασία του πλανήτη. Ακολουθούμε μια στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης, μέσω της μείωσης των εκπομπών από την παραγωγή προϊόντων θρέψης και την ανάπτυξη λύσεων ενέργειας χαμηλών εκπομπών. Η φιλοδοξία της Yara επικεντρώνεται στην ανάπτυξη ενός διατροφικού μέλλοντος με θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, που δημιουργεί αξία για την κοινωνία, τους πελάτες, και τους εμπλεκόμενους φορείς ευρύτερα και προσφέρει μια πιο βιώσιμη αλυσίδα αξίας παραγωγής αγροτικών προϊόντων.

Για να οδηγήσει αυτόν τον πράσινο μετασχηματισμό στην παραγωγή λιπασμάτων, αλλά και σε άλλους ενεργοβόρους κλάδους, η Yara παράγει αμμωνία με σημαντικά χαμηλότερες εκπομπές. Παρέχουμε ψηφιακά εργαλεία για την εφαρμογή γεωργίας ακριβείας και συνεργαζόμαστε στενά με τους συνεργάτες μας από την αλυσίδα αξίας τροφίμων για να μοιραστούμε τη γνώση μας και να προωθήσουμε αποτελεσματικές και αειφόρες λύσεις.

Η Yara ιδρύθηκε το 1905 για να αντιμετωπίσει το αναδυόμενο, τότε, πρόβλημα της πείνας στην Ευρώπη. Σήμερα έχει καθιερωθεί ως η μοναδική εταιρία θρέψης με παγκόσμια παρουσία, με περισσότερους από 18.000 υπαλλήλους και γραφεία σε πάνω από 60 χώρες.